Portfolio

Corporate Marketing & Communications Manager met ruime (management)ervaring in strategie, marketing, corporate communicatie, business development, branding en persbeleid in zowel profit als non-profit organisaties in verschillende branches. Diverse (Europese) marketingcommunicatie projecten uitgevoerd en ervaring in het managen en effectief aansturen van meerdere (internationale) teams om resultaten te leveren onder hoge druk en strakke deadlines die groei van de organisatie ondersteunen.

Binnen de corona organisatie GGD GHOR Rotterdam-Rijnmond de verbinding leggen tussen de GGD en de VRR / GHOR en ook de interne communicatie waarborgen *Crisiscommunicatie *Communicatiestrategie omtrent onderdeel Zorg continuïteit& Advies van corona organisatie , PBM, VVT sector en zitting in het RONAZ.

Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

Senior Strategisch Communicatieadviseur a.i.

2020 - heden

CuraMare

Strategiemanager a.i.

augustus 2020 - heden

Manager Marketing & Communicatie a.i.

september 2018 - augustus 2020

Manager Marketing & Communicatie a.i.:  Binnen CuraMare (3000 FTE) de Executive Board en haar management team pro-actief strategisch adviseren. Bijdrage leveren aan beleidsplan en vertalen beleidsplan in strategisch marketing communicatie plan. Adviesplan maken en uitvoeren met betrekking tot de inrichting van de afdeling Communicatie (6 FTE). Onderdeel van het Management Team en woordvoerder van de organisatie.

Strategiemanager a.i.: Rvb en portefeuillehouders adviseren inzake ontwikkelingen op het gebied van strategische onderwerpen zoals COVID, marketing en PA.

Tijdens gehele opdracht verantwoordelijk voor alle crisiscommunicatie (o.a. COVID-19).

CuraMare in Coronatijd

Awareness en impact

Terugblik op Corona

Awareness en informeren

Verantwoordelijkheden:

  • Binnen het management verantwoordelijk voor strategie, marketing, business development, product management, corporate communicatie, branding en persbeleid
  • Woordvoerder van de Benelux-organisatie
  • Bepalen van de meest effectieve marketingmix om business verder te laten groeien
  • Opstellen van strategische, marketing- en communicatieplannen en -budgetten
  • Adviseren van interne en externe partijen over het ontwikkelen en implementeren van interne en externe communicatie, strategisch plan en marketingplan
  • Managen van Marketing Product Management en Marketingcommunicatie medewerkers in de Benelux
  • Begeleiden van verschillende veranderingsprocessen / projecten (o.a. branding en cultuurverandering)
  • Ontwikkeling en begeleiding van communicatie initiatieven in 8 Europese landen
  • Projectleider rebranding na diverse overnames

Detector magazine

Onderdeel imago campagne

Tyco

Director Marketing, Business Development en Communications Benelux

2005 - 2016

Paulina.nu

Marketing en Communicatie Manager a.i.

juni 2020 - heden

Een strategische bijdrage leveren aan het imago en de positionering van Paulina.nu. Adviseren en proactief ondersteunen van het Dagelijks Bestuur en de directie. Paulina.nu is een stichting die werkt met ondernemers, zorgpartijen en de gemeente aan het verbeteren en behouden van de vitaliteit van de eilandbewoners en het zorgaanbod op de Zuid-Hollandse Eilanden.

Crisis samen bestrijden

Stakeholdermanagement

Strategische en tactische bijdrage leveren aan het succesvol positioneren van Habitat Solutions en haar product categorieën. Adviseren over de meest effectieve marketing en communicatie mix, campagnes om business verder te laten groeien binnen de Benelux en het opzetten van een effectieve en commerciële communicatie afdeling.

Habitat Solutions

Marketing en Communicatie Manager a.i.

juni 2020 - heden

Spijkenisse Medisch Centrum

Manager Marketing Communications a.i.

september 2018 - augustus 2020

Zorgjournaal

Awareness nieuw zorgconcept

Een strategische bijdrage leveren aan het imago en de positionering van het SMC. Onderdeel van Management Team. Adviseren en proactief ondersteunen van de directie en het managementteam en managers. Actief identificeren en onderhouden van contacten met relevante stakeholders, maar ook gebruik maken van mediamogelijkheden op het gebied van interne en externe communicatie. Het communicatieteam leiden en coachen.

Verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk binnen het Europese Marketing management voor het opzetten van strategische projecten binnen Continentaal Europa met betrekking tot marketingprogramma’s en merkstrategie

  • Opzetten van een Europees breed sales ondersteunend programma

  • Algemene mediaplanning en richtlijnen opzetten voor Europa

  • Beheer, prioritering en coördinatie van alle campagnes in Europa (intern en extern)

  • SPOC voor productmanagement en BDM voor campagne- en focus onderwerpen

  • Managen van Europees team van campagne managers, marketing medewerkers en grafisch ontwerpers (direct 10 medewerkers, indirect 30 medewerkers)

  • Projectleider Europese rebranding

Johnson Controls

Senior Manager Marketing Programs Continental Europe

juni 2016 - september 2018

Xelion

Marketing & Communications Advisor

2004 - 2005

Verantwoordelijkheden:

  • Strategie, marketing, communicatie, branding en persbeleid
  • Opstellen van strategische, marketing- en communicatieplannen
  • Opstellen van marketing- en communicatiebudgetten en beheren

Verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse marketing en communicatie activiteiten

Econosto

Marketing & Communicatie coördinator

2001 - 2004